Najviac kladené otázky (FAQ)
Na tejto stránke nájdete najčastejšie kladené otázky a ich odpovede. Ak máte ďalšie otázky, ktoré tu nie sú zodpovedané, prosím kontaktujte administrátora portálu.
Navigácia
Na tejto stránke nájdete rýchle odkazy na často kladené otázky a ich odpovede.
- 1. Účel Centrálneho portálu kybernetickej a informačnej bezpečnosti CPKB
- 2. Správa organizácie
- 2.1. Prvotná registrácia
- 2.2. Odstránenie organizácie
- 2.3. Kontrola údajov organizácie
- 2.4. Postup kategorizácie a zmena kategorizácie
- 2.5. Zmena informácií o účte a zmena hesla
- 2.6. Preposlanie registračnej správy novému používateľovi
- 2.7. Aktivácia/deaktivácia účtu
- 3. Správa používateľov
- 3.1. Obnova hesla pre používateľa (zabudol som meno, heslo)
- 3.2. Priradenie používateľa k organizácií
- 3.3. Zmena existujúceho používateľa
- 3.4. Zrušenie existujúceho používateľa
- 4. Formuláre
- 4.1. Funkcia generovania dokumentu na základe vyplnenia formulára
- 4.2. Funkcia vyplnenia všeobecného formulára
- 5. Dokumenty
- 5.1. Generovanie bezpečnostnej dokumentácie
1. Účel Centrálneho portálu kybernetickej a informačnej bezpečnosti CPKB
Účel Centrálneho portálu kybernetickej a informačnej bezpečnosti CPKB Centrálny portál kybernetickej bezpečnosti, ďalej len CPKB, bol vytvorený s primárnym cieľom posilnenia kybernetickej ochrany inštitúcií pôsobiacich na Slovensku. Ponúka im centralizovaný prístup k nástrojom, zdrojom a informáciám, ktoré sú nevyhnutné pre efektívnu ochranu ich informačných systémov. CPKB je určený na používanie predstaviteľmi rôznych štátnych a súkromných inštitúcií na Slovensku. Centrálny portál kybernetickej bezpečnosti zvyšuje povedomie orgánov verejnej moci o kybernetickej a informačnej bezpečnosti, a to prostredníctvom bezplatného poskytnutia potrebných materiálov z oblasti kybernetickej bezpečnosti. Centrálny portál kybernetickej bezpečnosti je navrhnutý tak, aby poskytoval efektívne a intuitívne prostredie pre prácu a správu samotného portálu.
Aktualizované: 23. máj 2024 16:31
2. Správa organizácie
Sekcia kybernetickej bezpečnosti sa podieľa na zabezpečení informačnej bezpečnosti na Slovensku.
Aktualizované: 23. máj 2024 16:35
2.1. Prvotná registrácia
Prvotnou registráciou sa zaregistrujete do Centrálneho portálu kybernetickej bezpečnosti.
Aktualizované: 23. máj 2024 16:38
2.2. Odstránenie organizácie
Ak chcete odstrániť svoju organizáciu, musíte kontaktovať administrátora.
Aktualizované: 23. máj 2024 16:38
2.3. Kontrola údajov organizácie
Po úspešnej registrácii si svoje údaje môžete skontrolovať v sekcii Nastavenia - Informácie o organizácii.
Aktualizované: 24. máj 2024 11:29
2.4. Postup kategorizácie a zmena kategorizácie
Portál umožňuje vytvárať kategórie pre novinky, inštitúcie (do ktorej spadajú aj formuláre) a znalosti. Pre prístup a správu týchto kategórií kliknite v bočnom paneli na možnosť Kategórie a z rozbaľovacieho menu vyberte príslušný typ kategórie. Zobrazí sa zoznam vytvorených kategórií, pričom môžete využiť všetky operácie s jednotlivými objektmi, ako je spomenuté vyššie. Postupujte podľa pokynov v danej sekcii pre vykonanie týchto operácií.
Aktualizované: 24. máj 2024 11:29
2.5. Zmena informácií o účte a zmena hesla
Používateľ má možnosť vyplniť a upraviť formulár so základnými informáciami o svojom účte. Do tejto sekcie je možné sa dostať prejdením na svoje meno v navigačnom paneli a zvolením možnosti Nastavenia. Následne je potrebné z bočného panelu zvoliť možnosť Nastavenia účtu, kde je potrebné vyplniť formulár a kliknúť na tlačidlo Potvrdiť zmeny. Pre zmenu hesla je potrebné na tejto stránke kliknúť na tlačidlo Zmena hesla. Po presmerovaní na formulár so zmenou hesla je potrebné zadať aktuálne heslo a nové heslo s jeho potvrdením. Heslo musí spĺňať definované kritériá.
Aktualizované: 24. máj 2024 11:29
2.6. Preposlanie registračnej správy novému používateľovi
Administrátor inštitúcie má možnosť odoslať emailovú správu novému používateľovi, ktorá obsahuje odkaz na dokončenie registrácie účtu. Tento odkaz je platný 30 dní. Ak nový používateľ registráciu nedokončí v tomto časovom rámci, odkaz exspiruje a stáva sa neplatným. Rovnako, ak bol odkaz už použitý, tiež sa stáva neplatným. Túto akciu môže administrátor vykonať v sekcii Nastavenie, kde si vyberie možnosť Používatelia organizácie. Obnovený odkaz môže administrátor odoslať účtu, ktorého registrácia ešte nebola dokončená, kliknutím na ikonu šípky pri konkrétnom používateľovi v zozname a následným výberom možnosti Obnoviť token z vyskakovacieho okna.
Aktualizované: 24. máj 2024 11:28
2.7. Aktivácia/deaktivácia účtu
Administrátor inštitúcie má možnosť aktivovať a deaktivovať účet, ktorý má dokončenú registráciu. Pre (de)aktivovanie konkrétneho účtu je potrebné vo vyskakovacom okne kliknúť na tlačidlo (De)aktivovať. Ak je účet deaktivovaný, daný používateľ sa nebude môcť prihlásiť do účtu a vykonávať žiadne akcie.
Aktualizované: 24. máj 2024 11:29
3. Správa používateľov
Používateľská časť je určená pre prihlásených používateľov systému, ktorí majú možnosť spravovať informácie o svojej inštitúcii a vypĺňať dostupné formuláre.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:05
3.1. Obnova hesla pre používateľa (zabudol som meno, heslo)
Neprihlásený používateľ, ktorý zabudol heslo, má možnosť ho obnoviť. Na prihlasovacej stránke je potrebné kliknúť na možnosť "Zabudli ste heslo?". Potom je nutné zadať používateľské meno účtu, na ktorého emailovú adresu bude odoslaná správa s odkazom na zmenu hesla. Tento odkaz je platný 30 dní. Po zadaní nového hesla, ktoré musí spĺňať stanovené kritériá, je potrebné odoslať formulár. Po úspešnej zmene hesla sa môže používateľ prihlásiť do účtu s novým heslom.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
3.2. Priradenie používateľa k organizácií
Administrátor inštitúcie je automaticky priradený k danej inštitúcii.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
3.3. Zmena existujúceho používateľa
Administrátor inštitúcie má možnosť zmeniť existujúceho používateľa organizácie. Túto akciu môže administrátor vykonať v sekcii Nastavenie, kde si vyberie možnosť ikony šípky v pravom rohu jednotlivého používateľa. Kliknutím na ikonu šípky pri konkrétnom používateľovi v zozname a následným výberom zvolí jednu z možností DEAKTIVOVAŤ alebo VYMAZAŤ používateľa.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
3.4. Zrušenie existujúceho používateľa
Ak chcete zrušiť existujúceho používateľa, musíte kontaktovať administrátora.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
4. Formuláre
Jednotlivé formuláre sú dostupné v sekcii Formuláre. Po registrácii je potrebné vyplniť Kategorizačný formulár, prostredníctvom ktorého sa zaradíte do príslušnej kategórie.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
4.1. Funkcia generovania dokumentu na základe vyplnenia formulára
Funkcia generovania dokumentu Vám zabezpečí, že vyplnený dokument sa uloží vo Vašom počítači.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
4.2. Funkcia vyplnenia všeobecného formulára
Prostredníctvom funkcie vyplnenia všeobecného formulára vám systém generuje jednotlivé dokumenty, ktoré sú relevantné pre Vašu kategóriu.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
5. Dokumenty
Jednotlivé metodické dokumenty sú vložené v znalostnej báze, v kategórii Jednotný metodický rámec. Riadiace dokumenty sú generované na základe vyplnenia formulára.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04
5.1. Generovanie bezpečnostnej dokumentácie
Generovanie bezpečnostnej dokumentácie nastáva po vyplnení formulára v Centrálnom portáli kybernetickej bezpečnosti.
Aktualizované: 24. máj 2024 12:04